Jordgubbskaka med vit choklad och kardemumma. Vill ha svenska jordgubbar nu!

En av mina favoritkakor. Så otroligt god! Längtar till de svenskar jordgubbarna kommer så jag kan baka denna underbara kaka igen. Värmen har kommit och det är inte så långt kvar. Denna längtan… Njuter av närkommande primörer så länge och såg att det fanns svensk nypotatis för 399 kr på ICA. Jag tror jag väntar lite med det. Men ramslöken spirar i mina rabatter och grillen har vi redan fått på. Och så klart min stora utomhuswok är på sin plats. Våren är härlig! Passa på att njuta!
Receptet på min favoritsommarkaka hittar ni under bakning här på bloggen. Det funkar så klart med utländska jordgubbar, men de smakar inte så mycket såhär års. Bättre då med färska hallon att byta ut i receptet. Och kanske mörk choklad till om man vill. Eller med blåbär, vit choklad och lite citronzest i smeten. Supergott vilket som! Ska nog baka blåbärsvarianten idag till barnens eftermiddagsfika. Bilder kommer på mitt instagram och facebook sen!

Leave a comment