Imorgon lagar jag koreanskt-svenskt på Green Matmarknad!

Imorgon börjar årets andra månad. Jag startar den med att laga mat på Green Matmarknad i Västra Hamnen i Malmö! Green är en jättefin mataffär, fristående från alla stora kedjor. De har många saker som inte hittas i andra butiker där ledorden är naturligt, närodla, ekologiskt och tillsatsfritt. Butiken har många trevliga och roliga produkter som man inte hittar någon annan stans och det är en väldigt härlig känsla att handla där. Om ni känner till Whole Foods i USA och England så förstår ni tanken. 

Bild

(Foto lånad av Green matmarknad)

Hela eftermiddagen kommer jag att laga en av mina specialiteter där. Koreansk-svenska smaker i härlig kombination. Kom förbi, smaka och säg hej! Och få lite matlagningstips ifrån mig! 

Det kommer bli en rolig dag! Hoppas du kan komma förbi! 

Men innan dess ska jag att besöka den skånsk-japanska restaurangen Saiko (vars ägare och kock är vinnare av världens bästa sushi 2013) för glädje, njutning och inspiration. För det är vad mat är för mig. Helg som vardag. 

Bild

(Foto lånad av Saiko)

En riktigt härlig fredag önskar jag er! 

 

 

 

2 thoughts on “Imorgon lagar jag koreanskt-svenskt på Green Matmarknad!

Leave a Reply

