Det har varit väldigt hektiskt i mitt liv på sista tiden och jag har knappt suttit ner på hela februari. Utan överdrift. Har kört flera kundevent på Danske Banks huvudkontor i Stockholm och tagit deras kunder till Korea ToR för en kväll via maten. Otroligt roligt, tyckte jag och kunderna var supernöjda. Succé! Till min hjälp i köket hade jag mina mästerkockskompisar Pia och Anders som tillsammans med mig levererade koreansk mat och asian fusion så det stod härliga till. Så fantastiskt kul det var att få jobba ihop.

Bild

 

 

 

Bild

 

Bild

 

Bild

Sen har det varit flera TV-inspelningar för Mitt Kök, Nyhetsmorgon och även för en annan produktion som kommer sändas i mars. Däremellan har jag hunnit göra matreportage, skapa nya recept, hållit föredrag på Eventmässan och bjudit på skrei på ICA.

Bild

Många roliga saker har det blivit på kort tid och jag känner mig väldigt lyckligt lottad. Fast jag saknar barnen och Jonas väldigt mycket när jag är borta längre stunder. 

Men nu är jag hemma i en vecka utan resor. Pussar på barnen, myser med Jonas och umgås med mina vänner. Njuter för fulla drag! Jobbar med nya recept för tidning, TV och huvudet ångar på med tankar och recept till min nästa kokbok som just nu befinner sig i embryostadiet. Än kan jag inte avslöja vad den kommer handla om, men om ni har några tankar om min nästa kokbok – dela gärna dem här! 

Idag ska jag på lunch på stan. Det är sol och vår i luften. Byn är full med med snödroppar och vintergäck och stora löften om varmare tider råder. Och faktiskt – våren är här. Äntligen. 

Bild

One thought on “

  1. Jenny Gunnarsson

    Hej Jennie! Du är så inspirerande!
    Jag tänkte göra din halloncoulis till helgen, men funderar över det faktum att man bör koka bären innan de äts. Kan man koka bären och sedan frysa de igen? Blir det lika bra?
    Med vänlig hälsning
    Jenny

    Reply

Leave a Reply

