Kimchi cookalong var en succé! Mer kimchi åt folket!

Ikväll körde jag cookalong av kimchi tillsammans med ett tjugotal matentusiaster som var sugna på att utmana sig själva och prova något nytt i köket. Vi körde via facebook och instagram efter mitt recept här på bloggen och med mig som vägledning.

 

Vilket gäng det var som var på! Alla var på G och verkligen med i svängarna. Någon skar sig och en annan körde i thaichili (superstarkt!) för det var det hon hade hemma, men annars gick allt väldigt väl tillväga och alla var glada och nöjda med det vi åstadkom. Och inte minst jag! Så otroligt roligt att få laga mat tillsammans med er glada härliga människor!

Tusen tack alla glada kimchimakare som var med ikväll- hoppas ni tar kimchi till ert hjärta, precis som jag! För godare och sundare får man leta efter. Nu har jag större än dubbelsats som står framme för att mjölksyras. På fredag är det bums in i kylen för att mogna vidare och kommer vara helt fantastisk om två veckor – men går så klart att äta redan nu!

Ni som inte var med och lagade ikväll kan kolla min facebook sida för steg för steg instruktioner och så klart finns receptet här på min blogg i i tidigare inlägg. Det är enkelt, hälsosamt och supergott. Beroendeframkallande säger många.

Så mer kimchi åt folket!

1231633_534505653287652_688446947_n  1238110_534527273285490_2053983145_n

safe_image.php   999622_534554596616091_246139455_n

Leave a Reply

