Häng med och gör kimchi tillsammans med mig!

Kimchi! Denna fantastiska anrättning, sprängfylld med smaker som kittlar tungan, får passionen att väckas till liv och var mage att må riktigt bra!

Kimchi!

Vet du inte hur det smakar? Är du nyfiken? Är den svår att hitta i affären tycker du? Verkar besvärlig att göra? Inte alls! Jag visar dig hur du ganska enkelt lagar en riktigt god, genuin kimchi som smakar fantastiskt som tillbehör till asiatisk mat, men även går att använda till mycket annat spännande! Vad sägs om Kimchi fried rice, kimchigryta, stekt torsk med brynt kimchismör, kimchiaioli, kimchimajonnäs att dippa bulgigibiffar i osv osv!

Varje gång jag skriver om eller lägger ut bilder på kimchi är det många som är intresserade och har många frågor på mitt recept (som finns både i min kokbok, på fb och på sydsvenskan.se).  Så  nu tänkte jag att det är dax att alla kan slå saken i att göra kimchi hemma – enkelt och med mig som vägledning! Onsdag kväll gör jag kimchi här hemma och om tillräckligt många vill vara med och göra detsamma så gör vi det tillsammans!  Jag lägger ut mitt recept här på bloggen  och instruktionsbilder på facebook och instagram samtidigt som jag lagar. Receptet kommer här på bloggen under morgondagen och därmed har ni också er inköpslista. Så klart vill jag att höra hur ni gillade receptet och så kan vi diskutera resultat och smak på kimchin, samt hur ni upplevde processen. Denna diskussion kör vi på facebook, så se till att ni följer min sida där. Jag vill gärna att minst 10 hänger på, jag kan ju inte göra en gruppövning själv!

Så annmäl dig på min facebooksida https://www.facebook.com/pages/Jennie-Walldéns-Smaker/426659130738972?ref=hl. The more the merrier! Så dela med dina vänner om du tror de skulle gilla det hela!

 

One thought on “Häng med och gör kimchi tillsammans med mig!

  1. Hero

    Så synd att det är just då jag har min yoga, annars hade jag hängt på! Men jag har ju kokboken så jag får försöka på egen hand:)Kan ju alltid kolla facebook i efterhand.

    Reply

Leave a Reply

