Helgens upptåg – Vi vann Kristallengalan!

I fredags var det Kristallengalan. Vilken fest! För mig som är ny i TV-världen kändes det ganska surrealistiskt att vara på en direktsänd tillställning med 1800 personer, där stora delar av TV-eliten trängdes. Och att springa på människor man ser på TV och en del av dem som man sett som man var barn i rutan, att se dem i verkliga livet – det kändes lite märkligt. Som om man kände dem lite grann, men ändå inte. Konstig känsla.

Det hela var så klart jättespännande! Sveriges mästerkock var nominerat igen, efter vunnit både i fjol och året dessförinnan. Ingen trodde att man skulle vinna igen, tredje året i rad. Det har ju aldrig hänt i dessa sammanhang. Så förvåningen var nästan lika stor som lyckan när programmet vann en gång till! Wow! Vilken känsla! Så oväntat och så fantastiskt roligt! Alla proffs i produktion och delvis vi framför kameran tillsammans gjorde en säsong med fler tittare än någonsin, men ingen vågade riktigt tro att programmet skulle kamma hem det hela igen. Men det gjorde vi! Tjoho! Grattis till alla inblandade och allra mest till Lena Styren, den otroligt duktiga producenten samt Johan Hellströmer, den väldigt skickliga redaktören!

På middagen och festen hängde jag mest med Carl, Markus Aujalay och det sköna folket bakom Sveriges mästerkock. Tommy Myllimäkki, vinnare av förra årets Kockarnas kamp satt vid mitt bord och är en riktigt trevlig kille. Har fler järn i elden än flera arbetsplatser tillsammans. Önskar jag hade lika många timmar som han på mitt dygn…

Här kommer lite foton från Kristallenkvällen. Matnörden jag funderade på hur de skulle få ihop middagen med sittning för 1800 pers, mina förväntningar var ganska så låga. Men maten var helt OK. Tyckte även de andra kockarna vid bordet, som troligen kan suttit på kvällens träffsäkraste smaklökar. Och vilken kväll det blev! Det partades och dansades till småtimmarna och jag var väldigt glad att jag hade ombytesskor med mig. 🙂

IMG_0717

 

På väg till Stockholm! Förväntansfull!

 

IMG_0728

Med go-ingen Carl, min mästerkockskollega.

IMG_0736

Glada var Markus och jag.

 

 

 

IMG_0724

På Röda mattan!

IMG_0740

Lena vann Kristallen, men Per fick inte vara med på den (nominerad i Kockarnas Kamp) 😉

IMG_0742

Kristallen den fina – så oväntad och så fantastiskt rolig att vi fick!

IMG_0743

Undersköna Marie och jag.

IMG_0754

Glad!

IMG_0745

 

Med superduktiga Johan Hellströmer, redaktör och Matilda Snöwall, beställare på TV4.

562327_10151863384678638_924752877_n

 

Kristallenlycka! (Bild: Lånad av Ingela Widström)

Leave a Reply

