Tack denna gång för underbara högsommardagar och härliga semester!

Idag har en lång, välbehövlig och härlig semester tagit slut för min del. Det har varit en helt underbar sommar med mycket sol, värme, bad och roliga upptåg. Jag har även tagit semester från bloggen och varit något mindre aktiv även på andra sociala medier för ta totalt ledigt. Varav det inte varit mycket aktivitet här fram till nu. Men nu är semesterfirandet över för denna gång och vardagen har gjort intåg. Rutiner, jobb, dagis och snart skolstart.  Jag tackar moder natur för fantastiskt, otroligt väder som gjort mig salig hela sommaren och nära och kära för alla goda skratt och fina stunder. Och för all god mat som vi fått äta i denna ljuva sommartid. Den både känns och syns runt midjan nu så lite mer motion och mindre mat-och vinintag får det bli för min del en stund framöver…

Igår var sista dagen på denna härliga semester. Jag hade köpt färsk torsk och ville göra något riktigt gott. Barnen älskar pankopanerad torsk så det fick de. Med potatis, broccoli, morötter och en klick creme fraiche. Nöjda barn – check.

pankopanerad torsk

Jonas ska springa Lidingöloppet och tränar stenhårt för detta. Varav han sprang långdistans igår kväll. Så jag lagade till mig själv ryggbiten av torsken,  stekte den hastigt i smör och åtnjöt tillsammans med blomkålspuré smaksatt med tryffel, picklad rödlök, brynt citronsmör, hasselnötter och sommarprimörer. Ibland måste man visa omtanke till sina egna smaklökar, även om man äter ensam! Jonas fick detsamma när han efter några timmar i skogen kom hem. Och jo, han blev glad. Hade trott han skulle ta en macka och lite fil efter träningen…

Stekt torskrygg med blomkålspuré

 

Leave a Reply

