Grönland nästa! Häng med!

Imorgon drar jag till Grönland! Till Ilulissat för att vara mer precis. Hade aldrig hört talas om det innan jag fick förfrågan att följa med på pressresa dit. Wow! Ska bli helt fantastiskt spännande! Ishavsräkor, fiskebåtar, glaciärer och isbjörnar! Jag åker tillsammans med Marine Stewardship Council (Msc) som miljöcertifierar fisk och skaldjur och Royal Greenland som tidigare i år fick sitt fiske av ishavsräkor certifierat av Msc. Vi ska fiska ishavsräkor bland is och glaciärer. Om man har tur kanske man kan få skåda en isbjörn eller om man har riktigt tur kanske en val. Jag hoppas innerligt.

Grönlandsfiske

 

(Lånad bild av sverigesradio.se)

Jag kommer att i bästa  mån blogga och uppdatera facebook samt instagram. Jag vet redan nu att man inte har den bästa täckningen av mobila nätverk på Grönland samt att schemat är proppfullt för både dagar och kvällar. Men jag lovar att jag ska försöka hålla er uppdaterade på vad som sker och det jag ser så gott det går! Ett reportage kommer publiceras i DN med massor av fina bilder och eventuellt kommer det något inslag på TV. Håll ögonen öppna!

 

 

 

Leave a Reply

