Lite spridda tankar…

Idag har jag en dag med jobb hemma. Recept som ska skrivas och skickas till väntande för press och mailfix och bloggtrix. En ganska så bra dag. Dessutom ska jag i eftermiddag fixa inför makens födelsedag när han fyller dubbeltjugo (?!?) imorgon. Jag kan tyvärr inte berätta här vad jag ska ordna, för då blir det ju kanske ingen överraskning för honom! Men om ni vill så berättar jag sen!

Mycket som ska stås i och jag tar en liten paus genom att skriva här. Det blir inte så strukturerat, men tänkte jag delar lite av mina tankar idag. Min lunch var restlunch idag. En bit fritatta, några bitar entrecote, lite pebresås som jag drog i lite mangobitar i och en miniskål med wok och ris. Men det blev helt ok! Lite som internationell tapas! Förresten, tapas! Det var längesen! Kanske ger mig på att göra det inom kort…

I morse vaknade jag av att min snart 4-åring väckte mig för han ville sova i min säng. Klockan stod då på 05.19. Jag vände mig om för att somna om, men icke. Det bara gick inte. Efter en halvtimme gav jag upp och steg upp. Och direkt i joggingkläderna, som jag inte använder i närheten av vad jag borde för närvarande, och på med löparskorna. Jag trodde knappt mina ögon själv. Kl 06.00 var jag ute och sprang! Hur gick det till?  Lyssnade på Filip och Fredrik på podcasten och fattade knappt att jag gett mig ut. Sprungit nästan 4 km när jag sprang på en stor överfull fläderbuske. Vacker och doftande lockade den. Och jag föll. Där tog min löprunda slut för idag. Jag plockade på mig en stor bukett. Med en bukett blommor kan man inte längre springa. Så det fick powerwalkas hem. Där gjorde jag snabbt en början till ny och dubbel sats fläderbubbel (receptet finns tidigare i bloggen) och lagom till klockan var 7 vaknade min äldste, kom ut till köket och  och undrade om flädersaften jag satte häromdagen var klar – det luktade ju fläder i hela huset! Senare idag ska jag sila saften och nygjord flädersaft är utlovat till dryck för alla som vill hela eftermiddagen och kvällen!

Hoppas ni alla har en helt underbar dag, trots det lite kyligare vädret, i alla fall här i söder! Snart sticker jag på fixa-födelsedag-runda! Må gott!

 

One thought on “Lite spridda tankar…

  1. Lisa

    OMG! Uppe före sex och ut och jogga! R-E-S-P-E-K-T!! Jag skulle lätt ha legat kvar och FÖRSÖKT somna om till sju, åtta eller längre (om inte jobbet kallade då förstås 🙂 )
    Hoppas morgondagen blir toppen!
    /Lisa

    Reply

Leave a Reply

