Världens kanske enklaste och godaste dessert – i alla fall om du frågar barnet (även det i dig)

Ett företag med mycket goda och väldigt kalla produkter säger att deras fantastiska produkter är gjorda av “mjölk, frukt och choklad”. Jag var själv med och lanserade denna slogan när jag jobbade där för en herrans massa år sedan. Nu lanserar jag min egen variant. Mjölkchokladkräm med jordgubbar. Mjölk, choklad och frukt, helt enkelt. Slår många komplicerade recept på desserter och jag lovar, ALLA kommer älska den! Barn som vuxna! Så håll i er – här kommer den! Succén som räddar alla middagar framöver!

Mjölchokladkräm med jordgubbar

Mjölkchokladkräm med jordgubbar

Enklare dessert finns knappt att hitta. Och den är dessutom riktigt riktigt god!

200 gr mjölkchoklad
1,25 dl vispgrädde
500 gr jordgubbar
florsocker och citronmeliss till garnering
1. Koka upp grädden och dra från plattan. Lägg i chokladen bruten i bitar och rör tills all choklad smält. Häll i 4 vida glas och låt svalna i kylen.
2. Dela jordgubbar på mitten och lägg över chokladkrämen. Sikta florsocker över och garnera med citronmeliss. Servera!

Jag gjorde denna på Nyhetsmorgon i fredags och även Steffo som har en gom för riktigt god mat var helt galen i denna otroligt enkla dessert. Den är så god ingen behöver veta att den är så superenkel att göra. Eller förresten, jo, ännu bättre att berätta för alla så ännu fler kan få glädje av detta. Ska vi starta en mjölkchokladkrämtrend? 😉

Leave a Reply

