Imorgon gör jag kimchi i kubik!

Som de flesta av er redan vet älskar jag kimchi. Denna syrliga, starka intensiva smakbomb! Det är ju något av min specialitet och imorgon ska jag göra den största sats kimchi jag gjort i hela mitt liv! Inför mitt gästspel på den fina restaurangen Årstiderna by the sea 30-31 maj ska jag och Alex, restaurangens grymme köksmästaren,  göra många, många kilo kimchi som ska räcka till en si sådär totalt 560 gäster… Så imorgon gäller det att kavla upp ärmarna. Bokstavligen. Och ladda. Så jag går och lägger mig nu för mesta möjliga energi inför morgondagens kimchimakeri. För kimchi, det kräver sin  kvinna. Eller man. Eller båda, som det nu blir imorgon.  Godnatt och söta drömmar. Eller syrligt heta om ni hellre önskar det.

bonnier_smk2013_130115_kimchi_0020

2 thoughts on “Imorgon gör jag kimchi i kubik!

  1. Ingegärd Löfgren

    Hoppas du kunnat sova gott inför dagens utmaning! Vill bara önska Lycka till inför den och allt annat spännande du upplever nu! Varma hälsningar Ingegärd

    Skickat från min iPad

    20 maj 2013 kl. 23:50 skrev Jennies Smaker :

    > >

    Reply

Leave a Reply

