Nu ska jag laga mat till Robin Stjernberg!

Idag bjuder jag Robin Stjernberg på lunch. Heja Robin! Han är i Malmö och stenladdar inför lördagens Eurovision och idag får jag äran att träffa honom och bjuda på lunch. Jag tänkte laga något som laddar batterierna, som är hälsosamt och som får honom att orka länge. Eftersom det blir svårt med tillgång till spis på hans hotell där vi ska träffas med Radio P4 Kristianstad måsta jag laga något som är enkelt förberett utan spis. Hmmmm, lite knepigt detta. Men efter en stunds grubblande kom jag raskt fram till det som Robin ska få äta idag.

Asiatiskt influerad sallad med en rejäl bit hängmörad ryggbiff, det ska det bli! En krispig bädd på hjärtsallad, rädisor, sockerärtor och på det stekt shitakesvamp, edamamebönor, picklad rödlök och en härlig bit mör biff i skivor. Dressas med en vinägrett på lime, ljus soja, ingefära, chili och honung. Toppas med mitt egna sesam-och norisalt. En liten klick hemslagen wasabimajonnäs till det och saken är biff! Tror Robin kommer bli nöjd! Och mätt!

Bild

Några av ingredienserna till Robins Asiatiska biffsallad. Fler bilder på maten och mötet kommer senare! Ha en fin måndag!

Leave a Reply

