Tillbaka frisk och kry!

Oj, vad tiden springer! Det har gått över en vecka sen jag skrev sist. Det har hänt mycket sen dess och framför allt har tiden varit knapp. Så som det är för de flesta av oss, så har jag känt av det extra den gångna veckan. Förra lördagen fyllde min svärmor 65 år och jag utnämnd kock på kalaset. Min svärfar har införskaffat en stor utomhuswok som vi använde kvällen till ära. Det blev så klart koreanskt tema med bulgogi som vi lindade in i salladsblad med stark sås, chapche (koreanska glasnudlar med grönsaker) och chilikyckling. Till det åt vi sesammarinerade böngroddar och spenat samt kimchi.

Bild

18 personer åt med god aptit och min svärmor var väldigt nöjd och glad. Och så roligt det var att laga mat till henne och hennes vänner. Verkligen härligt och mysigt! Och vädret var verkligen härligt. Vilken kväll det blev!

Bild 1

 

Aptitretare. Crostini med sesamlax, wasabikräm, syrad fänkål och rom.

Bild 2

Het chilikyckling med några favoritgrönsaker.

Bild 3

Bulgogi – koreanskt eldkött

Mer bilder och mat kommer inom kort, nu kallar barnen och lördagsgodisinköp. Vi ses snart! Ha en härlig lördag!

 

 

2 thoughts on “Tillbaka frisk och kry!

Leave a Reply

