Premiär av trerätters för mig på Nyhetsmorgon fredag – och jag är Veckans kex!

Bild 9

I veckans Klick (som är Aftonbladets helgbilaga och finns att köpa hela veckan) blev jag deras “Veckans Kex”! Kul och lite annorlunda inslag som jag tyckte var kul att läsa.

Veckan har bjudit på många spännande händelser och jag har haft minst sagt fullt upp. Jag njuter av allt som händer just nu och tycker att det är så oerhört roligt.

I fredags morse var jag på Nyhetsmorgon på TV4 och lagade italienskt. Det blev pestotoppad crostini med tomat (minimozzarellan valde att gömma sig på morgonkvisten, men det blev bra och gott ändå!), cotoletta alla milanese (wienerschnizel på italienska) med anjovis-och kaprissmör och citronpotatis. Avslutades med gino peach melba, dvs med persika och hallon, som funkar så fint till just vit choklad. Om ni missade det hela finns det på TV4 Play.

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2335539

Recepten finns på recept.nu, sök på mitt namn så hittar ni dit! 🙂

På fredagskvällen hade jag min första boksignering, på Åhléns Skanstull. Så roligt det var att träffa läsare och de som gillar min mat som hade möjlighet att komma förbi. Där var allt ifrån en blyg liten 5-årig tjej som brukar leka att hon är “mästerkoppen” till mer livserfarna damer och herrar som passerat pensionärsstrecket. Härlig mix, helt enkelt!

Bild 1

Det blir fler boksigneringar framöver och jag längtar redan till nästa som blir på Bokia Hansa i Malmö på lördag 27/4 kl 13-14.

Sen har jag tagit helg. Varit vid havet både lördag och idag. Jag älskar verkligen havet året om fast på våren är den som mest förunderligt och vacker. Kanske är det för att man inte har setts på ett tag?

Bild 7

Leave a Reply

