Regnig vårdag i Stockholm med mycket bestyr och sen, men god lunch

Idag har jag flugit till Stockholm inför Nyhetsmorgon fredag morgon. Jag ska laga italienskt och kommer vara i rutan på TV4 kl 07.50, 09.15 och 09.45.  Vad det blir får ni se! Men lovar italienskt!

Jag passade på att träffa Hemmets Journal och Året Runt för intervju och fotograferingar. Roligt att bli intervjuad på ett mer fritt berättande sätt som det var idag,

Bild

Det var mycket att stå i idag och lunchen blev sen. På väg ner mot stan för matshopping inför morgondagens matlagning i TV sprang jag på ett litet hål i väggen med japansk och koreansk mat. Jag var så klart tvungen att prova deras bibimbap och förvånande nog var den både generöst tilltagen och väldigt god! Med värmande grönt te och misosoppa till värmde den upp mig mitt i ett ganska ruggigt och regnigt Stockholm. Kul att hitta nya, oväntade ställen som levererar.

Sen bar det i rask takt till Östermalmshallen där jag spenderade en halv evighet. Vilket härligt ställe! Jag gillar alltid att gå omkring där och insupa den härliga matnärvaron och synen av de fina råvarorna. Och prata med de trevliga personerna som har affärer där. Hög mysfaktor. Det inhandlades både kalvschintzel och en hel hög med grönsaker som ska tillagas imorgon bitti. Så nu kallar sängen. Jag hoppas vi ses i rutan imorgon bitti! Go natt på er allihop!

 

6 thoughts on “Regnig vårdag i Stockholm med mycket bestyr och sen, men god lunch

  1. Gunilla Bengtsson

    Missar tyvärr nyhetsmorgon pga jobb men ser fram emot veckotidningarnas intervjuer och foton. Du har alltid så spännande recept! Lycka till i nyhetsmorgon!

    Reply
  2. Johan

    Hej Bästa Jenny!

    Vart köpte du denna Bibimbap. Så gott!! Hoppas du minns vart det var någonstans så jag också får prova 🙂

    Johan

    Reply
    1. jenniewallden Post author

      Hej Johan!

      Köpte den i Stockholm, på Pärlans Sushi, tror jag att det hette, vid KTH och Elite Hotel som ligger där. Hoppas du hittar den. Annars har Arirang på Luntmakargatan en riktigt god.

      Reply

Leave a Reply

