Pizza – igen!

Bild 2

Man kan tro att det fattas fantasi i det Walldénska hemmet. För varför äter vi annars pizza igen? Jo, svaret är enkelt. För att det finns en treårig i vår familj som precis har upptäckt det fina med just pizza och vill äta det helst varje dag. Så när han ser på mig så där rart och frågar med sin mest gulliga röst om vi kan äta pizza igen – vad annat kan jag göra än att ge upp. De där resterna som vi skulle ätit ikväll kan värmas imorgon kväll när jag inte ska vara hemma. Jonas har många fantastiska sidor, men att finlira i köket är inte en av dem. Tur han träffade mig ;), för han gillar verkligen god mat! Och är glad åt att kunna värma saker jag lagat när jag är borta någon kväll.
Så ikväll åkte mjöl, jäst, olivolja och ljummet vatten fram igen samt smått och gott ur kylskåpet. Igen. Men ingen i familjen sörjer, alla älskar, som jag nämnt innan, hembakad pizza och ikväll blev det:

Enkel med tomatsås och ost (hade varken kokt skinka eller championer hemma, annars är det barnens favvo)
Scamorza – rökt italiensk ost, rödlök, zucchini och grillad spetspaprika
Chevré, spenat, rödlök, valnötter och honung

Insåg just nu att vi ätit vegetariskt ikväll – utan att ens tänka på det, och ingen saknade något kött. Bra där! Jag är inte på något sätt vegetarian, men kan tycka att det ibland känns bra att variera sig med kött, fisk, fågel och vegetariskt. Det finns fantastiskt gott av allt!

2 thoughts on “Pizza – igen!

  1. Birgitta Bengtsson

    Så kul att följa dig på tävlingen! Än en gång grattis! Läser med stort nöje dina trevliga och goda recept på facebook. Dessutom känns du mycket bekant eftersom du heter Walldén som jag hette som ogift och som mina barn och alla 9 barnbarn heter. Men vi är inte släkt.

    Reply

Leave a Reply

