Dagens mumsiga mat med Se och Hör. Och dagens arbetsskada.

Idag har jag haft besök av Se och Hör för att göra ett matreportage. Lite märklig känsla, att vara med i en tidning som fokuserar på endast kändisar. Och idag kom de hem till mig.  Jag som är så vanlig. Var svårt att ta in. Men så fort journalisten Lisa och fotografen Malin steg in genom dörren kändes det inte alls så konstigt. Istället hade vi väldigt roligt med många skämt och skratt när vi alla gjorde vårt jobb tillsammans. Idag blev det till förrätt Laxtartar med lime, soja, sesam och wasabi med avokado och gurka, följt av Lammytterfilé med sparris och vårlök glaserad i honung och brynt smör, picklad rödlök och rädisa. Till efterrätt blev det en snabb och enkel jordgubbs-och flädersorbet med kiwi, grädde och muscavadobrynt digistive. Gott blev det och inget över!

Bild 4  Laxtartar med lime, soja, sesam och wasabi med avokado och gurka

BildLammytterfilé med sparris och vårlök glaserad i honung och brynt smör, picklad rödlök och rädisa.

Bild 1Väldigt snabb och enkel jordgubbs-och flädersorbet med kiwi, grädde och muscavadobrynt digistive.

Jag använde min mycket vassa och effektiva mandolin dag. Tappade fokus för en stund mitt en fotografering och skar mig rejält. Det blödde en hel del så vi tog en runda inom sjukvården för att få hjälp med att få stopp på det. Blev väldigt odramatiskt och snabbt kunde vi åka tillbaka hem för att fortsätta med reportaget – med plasthandskar på. Så mitt redskapstips för idag – ha respekt för mandolinen, den är vassare än man tror. 😉

Bild 3

Hoppas ni haft en bra dag idag!

5 thoughts on “Dagens mumsiga mat med Se och Hör. Och dagens arbetsskada.

  1. Zwinto

    Jennie, du är grym… jag är själv kock och restaurangägare och om jag hade haft en sådan som dig i mitt gäng så hade vi varit miljonärer tror jag hahaha. Nu lagar inte jag mat för pengarnas skull, jag gör det för att det är det jag älskar att göra och det är väl anledningen till att jag “hejade” på dig hela tiden…det lyser passion, känsla och en grym närvaro ur dina ögon. Dessutom har du ju gång på gång visat att du fixar att styra upp ett “team”. Jag är grymt imponerad och lägger mig platt för det du gör.

    Reply
  2. Johanna

    Jennie! Du är grym! Hejade på dig och så kul att du vann 🙂 kan du inte lägga upp lite recept på det du gör? Eller det är en kocks hemlighet? 😉 den jordgubb och fläder sorbeten är jag sååå nyfiken på! Kram till dig

    Reply
  3. jenniewallden Post author

    Tack Johanna!
    Jag lägger en del av mina recept här på bloggen, men hinner tyvärr inte lägga in alla jag gör. Hoppas du hittar något bra här på bloggen eller på min fb sida “Jennie Walldéns Smaker”

    Reply

Leave a Reply

