Matreportage Gangnam Style!

Idag var Sydsvenskan hemma hos mig. Ett reportage på 4 helsidor ska det bli! Jag lagade mat i kubik, hackade, skar, kryddade och stekte, samtidigt som vi pratade på och jag svarade på frågor om både min mat, Korea och framtiden. Gick ju bra! Och kul var det också. Så proffiga de var, både journalisten och fotografen. Reportaget kommer i tidningen 27/4, samma dag som jag har boksignering på Bokia Hansa i Malmö. Blir en spännande dag. Och det var det även idag. Det var så trevligt så jag nästan glömde bort tiden. I två och en halv timme höll vi på och jag tror att det blev riktigt bra. Ovan ser ni mina bilder av det jag lagade idag. Plus kimchi, men den hade jag redan på lut i kylen, som alltid! 🙂

Nedan är mina egna bilder av maten jag lagade idag. Amatöriga till tusan i jämförelse med de fotografen tog. Men vad gör väl det – jag är ju en amatörfotograf så det får duga för mig! Hoppas ni gillar bilderna!

Receptet finns i min kokbok.

Ryggbiff Gangnam style. Min egen komposition av koreanskt marinerad helstekt ryggbiff med varm savoykålskimchi, syrade polkabetor, rödlöksbåtar och sesamspenat. Rätten hittade jag på och lagade för första gången i Sveriges mästerkock.

 

Bild 3

Smörstekta pilgrimsmusslor med bella verdebroccoli, sugar snaps och färsk lök i honung och oystersauce.

 

Bild 4

 

Oxcarpaccio på koreanska – min egen komposition som jag skapade inför första audition av Sveriges mästerkock. Väl beprövat recept som speglar min matlagning väldigt mycket. Oxfilé med päron, sesamböngroddar, picklad rödlök, friterad nori och pinjenötter.

 

2 thoughts on “Matreportage Gangnam Style!

Leave a Reply

