Små söta spädkycklingar och Mmmmmacarons…

 Bild 3

Idag var jag med jobbet på Vindåkra gård utanför Malmö. Jag bor bara några kilometer därifrån och tycker mycket om att åka dit. Vacker gård, men framför allt fantastisk mat! Restaurangen Ambiance där drivs av Karim Khouani, en fransk kock född i Marseille, som jobbat på flertalet stjärnkorgar runtom i världen och som hittade kärleken i Malmö. Så nu bor han och hans lilla familj här. Vilken tur vi har som fått hit honom! För vilken mat killen lagar! Och vilka makarons! Godare än många av de jag ätit i Paris. For sure. Idag serverade Karim spädkyckling från Österlen rostad i ugn med färska örter och citron. Underbart gott! Naggade goda chokladmacarons efteråt. Jag drömmer om att lära mig att göra likadana. Kanske en dag.

 

Leave a Reply

