Fin onsdag med finalplats i mästerkocken och födelsedag

Ikväll sändes semifinalen av Sveriges mästerkock. Vilken kamp det var! 4 duktiga tävlande. Och jag gick till final! Wow vilken känsla! Och sådan lycka!
Grattis till Carl! Och tråkigt att se Magnus och Helena åka hem, mina lagkompisar i Paris och superduktiga båda två.
Ikväll var vi ute och åt födelsedagsmiddag och firade mig idag. Vi åt på Kin Long, som i mitt tycke är den bästa och mest genuina kinesiska restaurangen i Malmö. Prova om du har vägarna förbi! Vi åt dumplings, wontonsoppa och pekinganka till förrätt. Sen blev det Moschi pork, anka med soja, ingefära och five spice samt heta jätteräkor med grönsaker, som ni ser på bilden. Efterrätt hann vi inte med eftersom vi skyndade hem till Sveriges mästerkock. Även barnen gillar att se det och de får “dispans” att vara uppe till kl 21 för att se mamma på TV. Kul program ikväll och så klart var det nervigt att se, fast jag visste så klart hur det skulle gå. Känns liksom jag lever det hela igen när jag ser det på TV. Konstigt och svårt att beskriva. Men “wow”-känslan infann sig även ikväll så det var kul. Efteråt chattade jag och Carl med läsare på expressen.se och det var en ny och rolig upplevelse. En härlig dag med vårsol, födelsedag, fina presenter, god mat och en finalplats i Sveriges mästerkock. Kan man önska sig en bättre onsdag?

Leave a Reply

