Längtar till riktig vår och Italien!

Idag har vi i Skåne fått en försmak av sommaren och krokusarna har poppat upp ur marken lite överallt. Våren är underbar! När jag får försmak av vår vill jag gärna att den ska slå ut i blom NU. Och får samtidigt en längtan till Italien som gör att jag måste laga bruschetta – så gott i all sin enkelhet!
Ett riktigt gott bröd (jag använder helst levain) som rostas i ugn, en vitlöksklyfta som dras över den frasiga ytan, droppas med en riktigt bra olivolja och toppas sen med mozzarella, tomater och basilika i olivolja, salt och peppar. Inte svårare än så, men så himmelskt gott! Får min Italienlängtan att stillas lite och våren att kännas mer närvarade.

Leave a Reply

